miércoles, 1 de mayo de 2019

Entrada Pol Garcia



Presentació: 

Hola, sóc el Pol Garcia Suranell, un alumne de 4t d'ESO de Maristes sants-les corts que ha escollit l'APS de català perquè m'agrada fer companyia a la gent gran i que m'expliquin coses del passat ja que em semblen molt interessants. Amb el grup d'àvies que em va tocar no vaig poder treure molta informació ja que una de les àvies tenia 100 anys i l'altra havia patit un ictus. Però per sort, quedava una que estava bé i vaig poder tenir una conversació amb ella i pendre notes de la seva vida per poder la següent biografia.



Biografia Pilar Celmac: 


La Pilar Celmac va néixer a la província de Teruel, al poble de Calaceite d'Aragó el 26 d'octubre del 1926. Va anar a un col·legi de monges que es deia Sagrat Cor de Maria. Té una germana, més petita, que es diu Marina. De petita jugava a la corda, a jocs de taula i a córrer.

Una cop va ser hora d'anar a l'institut es va anar a viure a Vilanova i la Geltrú. Amb 14 anys va començar a treballar a la botiga de la família. Quan va morir el seu pare va haver de fer-se càrrec de la botiga ella sola.

Un cop va acabar la guerra  va vindre a viure a Barcelona i va anar a l'escola de Diputació. Aquí va tenir una filla que encara està a Barcelona.

Li agrada molt viatjar, ha anat per tota Espanya, a Londres, a Roma i a Venècia.




1r dia: 


El primer dia ens vam dividir per grups, cada un de nosaltres anava a una taula diferent amb 2 o 3 avis. Ens vem dedicar a parlar tota la hora i vam
anar prenent apunts per poder fer la biografia. Una vegada ja havia pres tots els apunts que necessitava em van estar explicant anècdotes seves de quan eren petites i entremeliadures que havien fet.












2n dia: 


El 2 dia va ser més emociant ja que vam estar
jugant al bingo amb els avis, ens anavem tornant a cada partida per cantar els números, un cantava els números i els altres ajudavem als avis a marcar els números ja que alguns no escoltaven bé. De totes les partides que vam fer vaig guanyar una i de premi ens van regalar una xocolatina. Ha estat molt emocionant poder fer aquesta APS i fer companyia a les gent gran, espero que ells també s'hagin divertit amb nosaltres, adeu😄


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Pau Angosto

Presentació:   Hola, sóc el Pau Angosto Moyano, un alumne de 4t d'ESO de Maristes sants-les corts que ha escollit l'APS de català ...