miércoles, 1 de mayo de 2019

Entrada Carla Fernández


APS DE CATALÀ



1.- Carla Fernández i Vicente Girajas

Sóc la Carla Fernández, alumna de 4t de la ESO de l’escola Maristes Sants-Les Corts. Durant aquest curs, hem realitzat un APS relacionat amb els avis. Aquest voluntariat consistia en anar fent visites a la residència de dia AVIPARC, situada al costat del nostre institut. Durant aquestes visites hem establert una relació d’amistat amb els avis. Entre d’altres activitats, hem passat l’estona amb ells jugant a jocs de taula i fins i tot hem pogut parlar una mica sobre la seva vida. Seguidament, hem elaborat una biografia. 

El Vicente, ha estat l’avi amb qui més temps he pogut passar i després d’una llarga i interessant conversació amb ell, he  fet  la seva biografia:

El Vicente Girajas Serrano té 76 anys i va néixer en un poblet a prop de Saragossa. Prové d’una família que s’ha dedicat tota la vida a conrear el camp i són sis germans, concretament tres nois i tres noies.
Des de els sis anys fins als tretze va anar a l’escola. No obstant, als deu va començar a treballar al camp ajudant la seva família. La infància del Vicente va ser divertida i molt important per a ell. Sempre recordarà els estius en els que acostumava a jugar a futbol amb els seus amics. El millor moment de la seva vida va transcórrer a l’edat dels divuit anys quan sortia de festa i anava als balls dels pobles del voltant. A més a més, va ser l’època la qual va entrar a la “Mili” a la mateixa Saragossa. La seva estada va durar 3 anys, temps en el que va fer amics que avui en dia encara els manté.
Quan tenia vint anys va conèixer a la María Gómez Gascón. Aquesta va ser la seva primera parella i la seva única dona. Al cap d’un any es van casar i,  quan el Vicente tenia vint-i-tres anys, tots dos es van traslladar a Barcelona per treballar a “La Vanguardia”. El seu treball consistia en fer funcionar la màquina de paper. D’altra banda, la seva dona era modista en un taller anomenat “Estalella”,  situat al carrer Balmes. Al cap d’un temps establerts a la ciutat, van decidir tenir al Juan. Malauradament, a l’edat dels seixanta-set anys, el Vicente es va quedar vidu.

Actualment viu amb el seu fill i té dos néts; la Susana de vint-i-quatre anys que és infermera i el Jesús, que en té vint-i-nou i es dedica a la informàtica. Aquest últim està casat i és independent. El que més li agrada fer ara mateix al Vicente és mirar documentals d’animals per la tele i mirar els partits del Saragossa. A més a més, li agrada quedar amb el seu amic José. Quan arriba l’estiu se’n va al seu apartament de Cunit on, de jove, acostumava a pescar. Es podria dir que avui en dia viu força content.




Personalment, des de bon començament, vaig tenir molt clar a l’hora d’escollir l’APS, ja que em semblava una oportunitat molt bonica i profitosa per poder passar l’estona amb la gent gran. Crec que aquestes experiències t’aporten molt com a persona i alhora et fan reflexionar. Amb aquesta APS li he pogut dedicar el meu temps a altres persones, en concret a gent gran que va a aquest tipus de centre perquè estan soles o no es poden fer valer per diferents motius. Això m’ha servit per enriquir els meus valors com a persona. 



Què hem estat fent tots aquest dies a AVIPARC?

Bé, a continuació us faré un recopilatori amb tota mena de detalls de les activitats que vam estar fent durant les tres sessions que vam anar.

1a SESSIÓ: (14/1/18)

La primera sessió va ser la de benvinguda on tots els alumnes de la APS vam anar a la residència a conèixer els avis. Vam passar la tarda fent tota mena d’activitats. Primerament, vam estar jugant una bona estona al bingo on, cadascú de nosaltres havia de jugar amb un avi. Com la visita es va realitzar a finals de desembre, i amb motiu de la festivitat de Nadal, els vam portar unes postals fetes per nosaltres i els les vam regalar. En el meu cas, li vaig regalar la meva a l’Antonio. Em va fer molta il·lusió que li agradés tant! Després quan ja quedava poc per anar-nos, les infermeres els van donar de berenar i ens vam quedar una estoneta per poder fer-los companyia.
M’ho vaig passar molt bé!






2a SESSIÓ: (15/2/19)

Durant la segona sessió, el meu grup  vam estar parlant tota la tarda amb els avis. Jo, com he dit  anteriorment, vaig estar parlant amb el Vicente Girajas. Ell hem va estar explicant la seva vida que, personalment, em va semblar molt interessant. El Vicente és un home que per circumstàncies de la vida, sempre ha hagut de treballar molt dur i això és d’admirar. A més a més, jo també li vaig estar explicant coses sobre mi. La sessió se’m va fer molt curta ja que vam mantenir una conversa on tots dos estàvem molt còmodes.

3a SESSIÓ: (26/4/19)









































Aquesta sessió va ser especialment divertida ja que vam dedicar tota l’hora a jugar al Bingo. A més a més, com que el dimarts d’aquella setmana va ser Sant Jordi, vam decidir portar-los roses. Es van posar molt contents per aquest detall. Com estava dient, aquella tarda vam estar jugant al Bingo i m’ho vaig passar molt bé. Com  anècdota, he de dir que jo mai havia sigut la que portava el Bingo i que aquell va ser el meu primer cop!                                                                                                                                                                         
























Però això no ho és tot! Qui guanyava el Bingo, s’emportava un regalet a triar!











Finalment vam finalitzar la sessió amb una foto conjunta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Pau Angosto

Presentació:   Hola, sóc el Pau Angosto Moyano, un alumne de 4t d'ESO de Maristes sants-les corts que ha escollit l'APS de català ...